Taka sytuacja dotyka bardzo dużą ilość osób, które chciałyby zdobyć nową posadę. Na szczęście istnieje kilka sposobów na zwiększenie swoich szans na znalezienie pracy. Sprawdź je sam!
Sprawdź swoje profile w mediach społecznościowych
W dobie Internetu rekruterzy coraz częściej sprawdzają profile kandydatów w mediach społecznościowych. Pracodawca, widząc niestosowne zdjęcia z imprezy czy posty promujące negatywne postawy, zapewne odrzuci kandydaturę takiej osoby. Przed aplikowaniem sprawdź więc swoje profile pod tym kątem i pousuwaj wszelkie kontrowersyjne treści.
Przygotuj odpowiednie CV
Jak wiadomo, CV to podstawowy dokument, który jest odzwierciedleniem osoby kandydata oraz jego doświadczenia. Warto więc zadbać o jego profesjonalny wygląd. Zawsze twórz życiorys na podstawie danej oferty pracy — masowo wysyłane CV w odpowiedzi na kilka ogłoszeń może nie zostać pozytywnie odebrane. Wszystkie informacje zawarte w dokumencie staraj się dopasować pod dane zawarte w ogłoszeniu o pracę. Jednocześnie zadbaj o odpowiednią szatę graficzną i zdjęcie. Spraw, by Twoje CV mogło wyróżnić się na tle dokumentów kandydatów, przyciągając wzrok rekrutera.
Nie wysyłaj masowo aplikacji
Wyobraź sobie sytuację, że dostajesz odpowiedź z zaproszeniem na rozmowę rekrutacyjną. Przez masowe wysyłanie aplikacji w odpowiedzi na ogłoszenie nie pamiętasz jednak, na jakie stanowisko aplikowałeś. Podczas wysyłania CV staraj się więc nie wysyłać odpowiedzi na wiele ogłoszeń w tym samym czasie. Przeglądając oferty, wybieraj jedynie te dopasowane do Ciebie. Nie warto aplikować na propozycje zatrudnienia, która Cię w ogóle nie interesuje. W ten sposób tylko stracisz chęć do pracy. Jeżeli więc chcesz znaleźć pracę marzeń, poświęć czas na selekcję ogłoszeń o pracę.
Przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej
Jeżeli już przejdziesz przez kolejny etap rekrutacji i zostaniesz zaproszony na rozmowę, postaraj pokazać się z jak najlepszej strony. Przed spotkaniem sprawdź listę najczęściej zadawanych pytań i ułóż do nich odpowiedzi. Jednocześnie zapoznaj się z celami firmy i jej charakterystyką. Również postaraj się przygotować odpowiedź na pytania o Twoje kompetencje czy zdobyte doświadczenie.