Skutecznym narzędziem komunikacji, które cały czas zyskuje na popularności, jest webinar. To nowoczesny format szkoleniowy, który pomaga w prowadzeniu spotkań w wygodniejszy i efektywniejszy sposób. Przygotowanie webinaru wymaga dopracowania wielu szczegółów. Co warto wiedzieć o organizacji tego typu eventów? Jakich narzędzi użyć do zrobienia prezentacji?
Jak działa webinar i jakie cele pozwala osiągnąć?
Webinar, nazywany również webinarium albo seminarium internetowym, jest rodzajem audycji audio-wideo prowadzonej w Internecie. Spotkanie jest przeprowadzane w czasie rzeczywistym przy użyciu technologii webcast. Umożliwia ona obustronną komunikację między prowadzącymi a uczestnikami. Wydarzenie ma miejsce w wirtualnej sali konferencyjnej – centrali, w której organizator spotyka się z uczestnikami eventu. Widzowie i osoba prowadząca webinar mogą się nawzajem widzieć i komunikować za pośrednictwem czatu lub wiadomości prywatnych. Webinaria umożliwiają nam dotarcie do szerokiego grona osób oraz budowę lojalnej, zaangażowanej społeczności wokół projektów. Ich głównym celem jest umożliwienie odbiorcom zdobycia wiedzy na dany temat bez konieczności wychodzenia z domu. W ten sposób można osiągnąć również ważne cele marketingowe, m.in. zwiększenie świadomości marki, promocję własnych produktów, budowanie bazy adresowej czy utrzymywanie relacji z klientami.
Dlaczego warto organizować webinary?
Powodów, dla których warto organizować eventy online, jest kilka: https://bluexperience.pl/organizacja-eventow-online/. Takie formy spotkania są doceniane m.in. ze względu na:
- zasięg – możemy dzięki nim dotrzeć do nieskończenie dużej liczby osób,
- dostępność – wydarzenia wirtualne pozwalają udział w spotkaniach osobom, dla których w przestrzeni tradycyjnej jest wiele trudnych do pokonania barier (np. osobom z niepełnosprawnościami, ale też osobom starszym czy mniej mobilnym),
- budżet – w porównaniu do podobnego wydarzenia w przestrzeni stacjonarnej webinarium będzie zdecydowanie tańsze: nie ma potrzeby wynajmowania sali, opłacania cateringów czy pokrywania kosztów podróży,
- nowoczesność – seminaria internetowe wykorzystują najnowsze osiągnięcia techniki: poza dostarczaniem wiedzy ich ogromną zaletą jest interaktywność.
Jak przygotować się do przeprowadzenia webinaru?
Aby osiągnąć sukces za pomocą webinaru, trzeba zadbać o to, by go dobrze przygotować. Warto skupić się na określeniu celu, który ma nam zapewnić spotkanie. Kolejny krok to wybór właściwego tematu, który zainteresuje naszych odbiorców. Decydując się na organizację własnego webinaru, trzeba zadbać o pozyskanie uczestników. Dobrą opcją będzie np. wypromowanie wydarzenia w sieci. Prelegenci powinni mieć odpowiedni poziom wiedzy na temat prezentowanych treści. Aby przygotować webinar, potrzebujemy również odpowiednich narzędzi: https://bluplatform.io/co-to-webinar-i-webinarium-jak-zorganizowac-webinar/. W kontekście seminariów internetowych najważniejsza jest sprawdzona platforma do eventów online. To specjalne oprogramowanie, na którym prowadzona jest transmisja. Standardowa platforma do tworzenia webinariów oferuje nie tylko streaming audio i wideo, ale również mnóstwo innych funkcji – jak dostęp do ankiet na żywo, udostępniania ekranu i plików czy tablicy interaktywnej. Stworzenie dobrego seminarium internetowego wymaga doświadczenia w pracy z tego rodzaju formatem. Szczególnie w przypadku organizacji pierwszego takiego projektu warto zdać się na profesjonalistów. Cennym wparciem mogą okazać się wyspecjalizowane agencje eventowe, które chętnie dostarczają unikatowych rozwiązań w środowisku online: http://bluexperience.pl/5-powodow-dla-ktorych-warto-wynajac-agencje-eventowa/. Na pewno warto się do nich odezwać.